niedziela, 23 sierpnia 2009

Cykl Czytań Pisma Świętego: 23 Sierpień 2009

Jn 6:54, 60-69 -- 59Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym... 60A spośród Jego uczniów, którzy to usłyszeli, wielu mówiło: Trudna jest ta mowa. Któż jej może słuchać? 61Jezus jednak świadom tego, że uczniowie Jego na to szemrali, rzekł do nich: To was gorszy? 62A gdy ujrzycie Syna Człowieczego, jak będzie wstępował tam, gdzie był przedtem? 63Duch daje życie; ciało na nic się nie przyda. Słowa, które Ja wam powiedziałem, są duchem i są życiem. 64Lecz pośród was są tacy, którzy nie wierzą. Jezus bowiem na początku wiedział, którzy to są , co nie wierzą, i kto miał Go wydać. 65Rzekł więc: Oto dlaczego wam powiedziałem: Nikt nie może przyjść do Mnie, jeżeli mu to nie zostało dane przez Ojca. 66Odtąd wielu uczniów Jego odeszło i już z Nim nie chodziło. 67Rzekł więc Jezus do Dwunastu: Czyż i wy chcecie odejść? 68Odpowiedział Mu Szymon Piotr: Panie, do kogóż pójdziemy? Ty masz słowa życia wiecznego. 69A myśmy uwierzyli i poznali, że Ty jesteś Świętym Boga.

Obserwacje:

• Co w nauczaniu Jezusa było trudne do zaakceptowania przez uczniów?
• Co Jezus wiedział o ludziach?
• W jaki sposób ludzie mogą przyjść do Jezusa?
• Kiedy odeszli uczniowie?
• Jakie pytanie zadał Jezus Dwunastu? Jaka była ich odpowiedź?

Zastosowanie:

• Dlaczego uczniowie szemrali? Na czym polega trudność nauczania Jezusa?
• Co dla ciebie oznaczają słowa Jezusa: „Słowa, które Ja wam powiedziałem, są duchem i są życiem.”?
• Jak myślisz? Czy Jezus rzeczywiście chciał abyśmy jedli jego prawdziwe ciało i pili prawdziwą krew?
• Dlaczego tak dużo uczniów odeszło od Jezusa?
• Dlaczego Piotr powiedział: „Ty masz słowa życia wiecznego.”? Co to oznacza dla ciebie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz